lifestyleplaats

Alles over ontspanning, mode, eten….

Verschillende vormen van internet marketing

2 min gelezen

Online marketing, het is er in alle soorten en vormen en is tegenwoordig de grootste reclamemarkt. Het kan niet worden vermeden, want bijna ieder online bedrijf gebruik van internet marketing. De meest directe vorm van internet marketing is via online advertenties om de klant aan te trekken tot het kopen van het product. Daarnaast kunnen bedrijven kunnen via e-mails of sociale media haar product direct verkopen aan de klant. Echter, wordt de term internet marketing vaker gebruikt bij de indirecte varianten. Dit bevat bijvoorbeeld zoekmachine marketing, waarbij het de bedoeling is om via trefwoorden de klant naar de website toe te trekken om zo haar producten te verkopen.

Webwinkels

Tegenwoordig zijn webwinkels de manier om producten te verkopen aan de klant. Webwinkels brengen veel gemak naar de consumenten. Zij kunnen via een website gemakkelijk rondkijken of er iets is wat hen aanspreekt. Als dit dan op voorraad is wordt het meestal binnen 24 uur thuis geleverd. Dit proces verloopt zo gemakkelijk, dat het voor de meeste mensen een voorkeur heeft boven de fysieke winkels. Webwinkels brengen veel voordelen met zich mee, maar er zijn uiteraard ook nadelen verbonden. Bijvoorbeeld kan een bestelling defect aankomen, of blijkt het shirt toch niet zo mooi te zijn als op de foto’s. Gelukkig is het bijna altijd mogelijk om de bestelling te retourneren.

Bol.com

Bij het woord webwinkel denken de meeste Nederlanders snel aan de website Bol.com. Bol.com is de grootste Nederlandse webwinkel en is nog steeds iedere dag aan het uitbreiden. Veel bedrijven maken gebruik van deze websites om haar producten te verkopen aan het land. Bol.com kan dit gemakkelijk doen, door de marktpositie waar zij zich momenteel in bevinden. Verkopen via bol.com is een uitstekende zoekmachine marketing strategie, want dit vergroot de kans dat consumenten een bezoek geven aan je website. Als de website mooi is opgebouwd, kan dit leiden tot herhaalaankopen, wat voor veel bedrijven de grootste winst maker is.